Erdélyi kirándulás – 2023

Szerző: mentorsegito Közzétéve:

Első nap

Utazásunk első állomása Alsórákos, első erdélyi testvértelepülésünk volt.
A hosszú út után jól esett sétálni egyet a Brassó megyei községben. Ennek keretein belül ismét ellátogattunk a reneszánsz stílusban épült Sükösd–Bethlen-kastélyba, este pedig egy remek hangulatú vacsorával leptek meg a házigazdák.
Köszönjük vendéglátóinknak a kedves fogadtatást, elkötelezettek vagyunk a kapcsolat erősítésében!

Második nap

Következő állomásunk: Brassó óvárosa.

Alsórákosi vendéglátóinkkal jártuk be az erdélyi szászok egykori nagy központjának belvárosát. A városnézés keretein belül megnéztük Brassó óvárosában a szász evangélikus Fekete templomot is, mely Románia legnagyobb gótikus temploma.
Érdekesség még, hogy mivel a terület a Tömösi-szoros közelében katonai és kereskedelmi szempontból is kiemelt jelentőséggel bírt, Brassó helyén valószínűleg már a honfoglalás korában népes – feltehetően bolgárok által lakott – település állt.

Városi séta után kísérletet tettünk feljutni a Madarasi Hargitára. Az út izgalmas volt, mert találkoztunk 3 kis boccsal és az anya medvével. Ezután elindultunk a következő testvértelepülésünkre Csíkcsicsóba. Csícsó házigazdái finom vacsorával vártak bennünket.

Harmadik nap

‘A madárnak szárnya van és szabadsága, az embernek pedig egyetlen szülőföldje és sok kötelessége’.
– Tamási Áron: Ábel a rengetegben (részlet)
A Szent Antal napok évről évre Csíkcsicsó egyik legjelentősebb eseménye. Változatos programokon, sport-, kulturális- és egyházi eseményeken vehetnek részt az érdeklődők.

Délután elindultunk Úz Völgyébe, ahol leróttuk a hősök előtt a tiszteletünket. Isten, áldd meg a magyart!

Negyedik nap

Bár hűvös napra ébredtünk, mégsem tántorottunk el attól, hogy egy olyan túrán vegyünk részt, ahol a Kárpátok érintetlenségét megcsodálhassuk. Az út elején fejet hajtottunk az 1848-as szabadságharc védői előtt és megnéztük a kopjafákat.

A túránk vége sem volt izgalom mentes, hisz az út szélén várt minket egy szép nagy barna medve. Szerencsénkre nem bántott minket.

Este részt vettünk a Csíkcsicsói Díszpolgári címek átadó ünnepségén. Nagyon felemelő érzésekkel tértünk aludni.