Az első zuglói Operett Gála, 2025 április 13.

Szerző: mentorsegito Közzétéve:

A zuglói Columbus utcai iskola nagyterme dugig megtelt április 13-án délután. 

Az első zuglói Operett Gála nagyon-nagy siker aratott a lelkes közönségnél. A zuglóiak rajonganak az operett műfajért és nem kisebb mértékben a Zuglóban élő Lukács Anita művésznőért. 

A Gála program összeállításában, részletek csendültek fel a legkiválóbb magyar operettszerzők műveiből a Budapesti Operettszínház és a Magyar Állami Operaház kiváló művészeinek előadásában. 

A délutáni operettgála főszereplői voltak:

-Lukács Anita a Budapesti Operettszínház primadonnája

-Szendi Szilvi a Budapesti Operettszínház Honthy díjas szubrettje

-Boncsér Gergely a Magyar Állami Operaház 2021-ben Magyar Arany Érdemkereszttel kitűntetett operaénekese

-Laki Péter a Budapesti Operettszínház Honthy díjas vezető táncos 

 komikusa

-Peller Károly a Budapesti Operettszínház Honthy és Rátonyi Róbert díjas táncos komikusa

A délutáni operettgála táncművészei voltak: Sautek Dóra, Sik-Dénes Zsuzsanna, Schlégl András és Sik Milán a Budapesti Operettszínház táncművészei.

Az operett szó eredetileg kis operát jelent, amelyben a párbeszédek énekszámokkal és táncbetétekkel váltakoznak. 

De hogy mi is igazán az operett, és ezen belül a magyar operett? Könnyed, fülbemászó, de operai igénnyel megírt dallamokkal átszőtt történet, sok humorral – amelynek központi témája a szerelem, mégpedig az őrült szerelem. Párizs, Bécs és London színházai is játszottak operettet, de a ma ismert, ma játszott formáját, megerősítve a legnagyobb sikereket kiváltó táncos-komikus – szubrett-vonallal, a magyaroknak köszönhetően nyerte el. A kutatók szerint nincs olyan perc, amikor valahol a világon, filmen, színpadon, rádióban vagy televízióban fel ne csendülnének magyar szerzők operett-melódiái, köszönhetően Lehár Ferencnek, Ábrahám Pálnak, Huszka Jenőnek, Jacobi Viktornak, Eisemann Mihálynak, Szirmai Albertnek, Fényes Szabolcsnak, Lajtai Lajosnak és természetesen legfőképpen Kálmán Imrének! 

A műfaj gyorsan meghódította az Osztrák-Magyar Monarchiát, a társadalom minden rétegében népszerű lett, a kevésbé művelt tömegektől a nagypolgárságon és értelmiségen át a művészekig. Közben persze át is formálódott: az operett a Monarchia nemzetiségeinek zenéjéből és táncaiból – mint a valcer, polka, mazurka, csárdás, verbunkos és cigányzenéből – merített.

És mindezeknek a szerzőknek és az előadó művészeknek köszönhetően lett a XXI. században az operett műfaja hivatalosan is: Hungarikum!